• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
384
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Samma med northmill. 2 krediter på sammanlagt 50k och fullt utnyttjade dök upp på UC trots att det är reglerat o avslutat för snart ett år sedan. Haha vilket lallarbolag det finns och tur att man inte tänkt söka lån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Vad f*n är detta??
Mitt betyg har legat runt 15% senaste månaderna pga många ff och ett maxat kreditkort. Mina ff börjar försvinna i november och kortet kommer jag beta av innan samlingslån till våren. Så mitt betyg har varit korrekt.

Sedan maj har jag haft 4 krediter. Nu står det 6 krediter och betyget steg till 27.7!! Vivus och Goodcash som har stått som slutbetalade sedan maj/juni står nu helt plötsligt som bara uppdaterade!! Hur är det möjligt att en avslutad kredit kan dyka upp som aktiv efter flera månader?? Är det UC som fått fnatt eller är det kreditbolagen som inte kan hålla reda på aktiva och avslutade krediter?

Så irriterande, tänk om jag hade behövt söka samlingslånet nu, detta hade ju sabbat allt.

Samma för mig med Credway. Avslutade den i april och stått som avslutad på UC sen dess. Släppte den till inkasso för nån månad sen och idag står det inte längre som avslutad på UC. Dock står det utnyttjad 0 kr av 30000 kr. (Skulden är på ca 5000 kr hos inkasso)
 

Gröngurka

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Februari 2019
Meddelanden
221
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Vad f*n är detta??
Mitt betyg har legat runt 15% senaste månaderna pga många ff och ett maxat kreditkort. Mina ff börjar försvinna i november och kortet kommer jag beta av innan samlingslån till våren. Så mitt betyg har varit korrekt.

Sedan maj har jag haft 4 krediter. Nu står det 6 krediter och betyget steg till 27.7!! Vivus och Goodcash som har stått som slutbetalade sedan maj/juni står nu helt plötsligt som bara uppdaterade!! Hur är det möjligt att en avslutad kredit kan dyka upp som aktiv efter flera månader?? Är det UC som fått fnatt eller är det kreditbolagen som inte kan hålla reda på aktiva och avslutade krediter?

Så irriterande, tänk om jag hade behövt söka samlingslånet nu, detta hade ju sabbat allt.

Samma för mig när det gäller Goodcash, måste vara någon bugg???
 

Mot bättre tider

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Inatt uppdaterades min UC score, sänkte från 21% till 9,5%, yes!!

Det som hänt är att två ff försvunnit och att jag lånat 155000kr för att lägga om ett par krediter samt nollat ett kreditkort, som dock ligger kvar med 0kr utnyttjat.

Undrar vad som gjorde mest skillnad, två ff som försvann eller nollat kreditkort, vad tror ni?
 
S

Skattlös

Gäst
Poäng: 0
Verkar som man håller på med något underhåll på UC nu så det verkar va nåt knas hos dem.
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Inatt uppdaterades min UC score, sänkte från 21% till 9,5%, yes!!

Det som hänt är att två ff försvunnit och att jag lånat 155000kr för att lägga om ett par krediter samt nollat ett kreditkort, som dock ligger kvar med 0kr utnyttjat.

Undrar vad som gjorde mest skillnad, två ff som försvann eller nollat kreditkort, vad tror ni?
Skulle gissa ff. Flyttade du bara omkring krediterna eller gick du även ner några tusen? Nyfiken om även din UC score påverkades?
 

Mot bättre tider

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Skulle gissa ff. Flyttade du bara omkring krediterna eller gick du även ner några tusen? Nyfiken om även din UC score påverkades?
Mitt kreditbetyg gick ned ordentligt till 9,52%, US score ligger kvar på samma, dvs 470.

Totalt sett för mig så var det bara att flytta runt, få en mindre kredit, en mindre kreditgivare.

Men utifrån UC så gick totala skulden upp då jag betalade 70000kr som jag hade på Klarna som inte syns i UC. Så snarare att min skuld ökat med ca 70000kr i det som är synligt på UC.

Om det är mest pga ff, så ska det bli intressant att se vad som händer framöver, 2st ff försvinner samma dag i november, och en i december samt tre samma dag i januari, sedan har jag bara två kvar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp